Perinteikäs, vuonna 1963 perustettu Helsingin hammassairaala halusi hammashoitoalan murroksen ja sote-uudistuksen vuoksi itselleen kumppanin. Coronaria valikoitui yhteisten arvojen vuoksi sopivaksi hammassairaalan asiakaslähtöisen työn jatkajaksi.

Hammaslääkäri Jori Vahter on työskennellyt valmistumisestaan saakka Helsingin hammassairaalassa, joka on vuonna 1963 perustettu perheyritys. Ensimmäisen osakkuuden hammassairaalasta hän osti vuonna 2001 ja tänä vuonna tuli täyteen 100 prosenttia. Useat seikat saivat Vahterin etsimään yritykselleen kumppania.

”Hammashoitoalan murros, sote-uudistus ja alan konsolidaatio sekä ketjuuntuminen saivat meidät etsimään kumppania. Viranomaisten vaatimukset ja lait esimerkiksi it-vaatimukset suosivat isoja yksikköjä.”

Samanlaiset arvot olivat keskeinen syy sille, että Jori Vahter möi Helsingin hammassairaalan Coronarialle. Vahter halusi varmistaa yrityksensä jatkuvuuden ja tärkeää oli perinteiden jatkuminen.

”Coronaria oli ykkösvaihtoehtona, sillä se jakaa samoja arvoja. Coronarian 100-prosenttinen suomalaisuus oli yksi tekijä, ja olen kuullut alalla hyvää pöhinää Coronariasta ja sen aikaisemmasta toiminnasta. He olivat valmiita jatkamaan perinteitä.”

ASIAKASLÄHTÖISYYS SUURESSA ARVOSSA

Helsingin hammassairaala on aloittanut Suomessa nukutushammashoidon, jota ei aikoinaan ollut tarjolla ollenkaan. Vahter kertoo, että he olivat pitkään ainoa nukutushammashoitoa tekevä toimija.

Yritys on erikoistunut myös pelkopotilaiden hoitoon ja implantologiaan.

Asiakaslähtöisyys on hammassairaalassa ollut Coronarian tapaan aina suuressa arvossa. Vahterille se tarkoittaa inhimillisyyttä, eli asiakkaasta välittämistä.

”Sanana asiakaslähtöisyys ei heti avaudu, mutta siitä kaikki lähtee. Tämä ei voi olla pelkkää bisnestä, vaan asiakkaasta välittäminen on terveysalalla tärkeä asia. Silloin asiakas tietää saavansa parasta mahdollista hoitoa ja voi luottaa siihen.”

Joulukuusta 2018 alkaen Helsingin hammassairaala on Coronaria Hammasklinikka. Muutos ei vaikuta henkilökuntaan eikä hoitosuhteisiin, vaan ne säilyvät ennallaan. Samoin hoitokulttuuri säilyy samana. Jori Vahter jatkaa klinikalla hammaslääkärinä, kuten ennenkin.

”Minulla on potilaita, jotka ovat 1960-luvulta saakka käyneet meillä. Jatkuvuus, pysyvyys ja perinteikkyys. Olemme olleet kaikkien mittapuiden mukaan perinteinen yritys.”